Готуємось до ЗНО

Рекомендації

щодо підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання 

з іноземних мов

Зовнішнє незалежне оцінювання
Англійська мова

Навчально-методичний посібник

































Рекомендації щодо організації роботи з тестом з іноземної мови
Алгоритм підготовки

Враховуючи специфіку проведення зовнішнього незалежного оцінювання, його мету і завдання, формулу успішного проходження тестування з іноземної мови, як і з будь-якого іншого предмета, можна виразити приблизно так: «систематизовані знання, сформовані предметні компетентності + досвід роботи з тестами». Щоб оптимізувати процес підготовки, варто діяти за таким алгоритмом:
1. Ознайомитися з програмовими вимогами ЗНО з іноземних мов.
2. Опрацювати відповідні параграфи у підручнику (підручниках).
3. Опрацювати тренувальні тести (виконати завдання, перевірити правильність виконання, зробити висновки щодо повноти засвоєння матеріалу граматичної або лексичної теми).
4. Повернутися до опрацювання теоретичного матеріалу, якщо результати виконання тренувальних тестів показали таку необхідність.
Обираючи літературу для підготовки, звертайте увагу:
· на наявність грифів, які засвідчують, що те чи інше видання рекомендовано до використання Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, Українським центром оцінювання якості освіти;
· на рік видання (перевидання) посібника;
· на те, за специфікацією якого року укладені тренувальні вправи.
Приклади тестових завдань та рекомендації щодо їх виконання (англійська мова)
1. Читання
Частина тесту «Читання» перевіряє вміння використовувати навички читання англійською мовою. Щоб показати найкращий результат, треба чітко уявляти, які саме навички перевіряються і як правильно їх використовувати.
Згідно зі специфікацією зовнішнього незалежного оцінювання з англійської мови, перевіряються такі навички читання:
- розуміти основний зміст автентичного тексту ;
- знаходити спеціальну або необхідну інформацію в автентичних текстах різнопланового характеру ;
- повністю розуміти зміст автентичного тексту. Якщо значення незнайомих слів розкривається на основі лінгвістичного та контекстуального здогаду ;
- розуміти структуру тексту, розпізнавати зв’язки між частинами тексту ;
- розрізняти значення окремих лексичних одиниць залежно від контексту ;
- правильно використовувати граматичні форми частин мови та частини мови відповідно до контексту.
Завдання на встановлення відповідності на основі загального розуміння прочитаногоналежить до категорії легких. Воно містить п’ять коротких текстів/ абзаців одного тексту (40-50 слів), об’єднаних спільною темою, та вісім заголовків/ запитань до них, три з яких є зайвими. Кожен текст репрезентує окрему ідею. Для виконання завдання (підбору заголовку або співвіднесення запитання з текстом, у якому міститься відповідь на нього), необхідно зрозуміти основну ідею кожного тексту.
Для успішного виконання завдання дотримуйтесь АЛГОРИТМУ:
· ознайомтесь із загальним заголовком;
· прогляньте тексти, встановіть їх тематику;
· ознайомтесь із пропонованими заголовками (запитаннями);
· поверніться до текстів, уважно прочитайте кожний; намагайтеся знайти ключовий мовний вираз (слово, групу слів), який розкриває основну ідею тексту;
· співвіднесіть кожний заголовок (запитання) з відповідним текстом;
· відкиньте три зайвих заголовка (запитання).
Завдання на повне розуміння прочитаного з вибором однієї правильної відповіді (Multiplechoice) містить текст (до 400 слів) та п’ять запитань, на які необхідно відповісти (тверджень, які необхідно закінчити). До кожного запитання (твердження) пропонується чотири варіанти відповіді, з яких лише один є правильним.
Завдання перевіряє повне розуміння змісту автентичного тексту із встановленням значення незнайомих слів на основі лінгвістичної та контекстуальної здогадки. Ця форма тестування містить легкі та оптимальні завдання.
Запитання (твердження) до тексту можуть бути спрямовані на:
· знаходження конкретної інформації, що базується на фактах, викладених у тексті;
· з’ясування фактів, що суперечать інформації, наданій у тексті;
· формування висновків на основі інформації з тексту;
· уточнення значення лексичної одиниці на основі контексту;
· встановлення основної ідеї тексту.
Завдання на встановлення відповідності на основі вибіркового розуміння прочитаного містить шість коротких текстів (40-50 слів) й вісім запитань, які передбачають знаходження у текстах конкретної інформації. Два запитання є зайвими.
Для успішного виконання завдання дотримуйтесь таких рекомендацій:
· прогляньте тексти, встановіть їх тематику;
· ознайомтесь із запитаннями до текстів;
· поверніться до текстів, ще раз прогляньте їх й знайдіть інформацію, про яку запитується; намагайтеся встановити ключовий мовний вираз (слово, групу слів або речення), яке містить потрібну інформацію;
· співвіднесіть кожне запитання з текстом, що містить відповідь на нього;
· відкиньте два зайвих запитання.
Завдання на розуміння структури тексту, розпізнавання зв’язків між частинами тексту на основі детального розуміння прочтаного містить текст (200-300 слів), у якому пропущено 6 фрагментів речень, та вісім варіантів відповідей. Два варіанти відповідей є зайвими.
Для успішного виконання завдання доцільно дотримуватись таких рекомендацій:
· прогляньте весь текст;
· прогляньте всі відповіді;
· поверніться до тексту й установіть, які з варіантів відповідей є його фрагментами. Зверніть увагу на те, чи вписуються ці відповіді за змістом та за граматичною формою у структуру незакінчених речень тексту.
Розуміння основної інформації
Для виконання завдань на розуміння основної інформації вам потрібні навички читання-перегляду англійською мовою (skimming). Читання – перегляд - це дуже швидке вибіркове читання найважливіших частин тексту з метою:
- визначити,як організований текст, на які частини та абзаци він поділений;
- скласти загальне уявлення про зміст тексту.
Організація тексту допоможе зрозуміти, які частини тексту важливі.
Для того, щоб мати уявлення про основний зміст і структуру тексту, потрібно насамперед прочитати назву та підзаголовок, вступ, перше і останнє речення кожного абзацу та висновок.
Після того, як ви зорієнтуєтеся в тексті, можете починати виконувати завдання.
Як виконувати завдання на встановлення відповідності між заголовком/узагальнюючим запитанням та частинами тексту
- Уважно прочитайте завдання-інструкцію.
- Уважно прочитайте варіанти відповідей і підкресліть у кожному з них ключові слова.
- Прогляньте наведені тексти/частини тексту і знайдіть, де саме в них йдеться про предмет запитання.
- Як тільки ви знайшли потрібний текст. Уважно прочитайте його і підкресліть слова, які відповідатимуть варіанту. Наведеному в завданні.
- Пам’ятайте, що зазвичай слова у відповіді не будуть повторювати слова з тексту, тому шукайте синоніми, схожі та перефразовані вирази.
- Якщо у завданні потрібно знайти заголовок чи узагальнююче запитання, то швидко прочитайте текст або абзац. Знайдіть речення, у якому висловлено тему, і коротко сформулюйте його зміст своїми словами; потім прогляньте список заголовків/запитань і знайдіть правильну відповідь. Переконайтеся. Що заголовок чи запитання узагальнюють весь текст або абзац. А не його частину.
- Якщо завдання потребує знайти заголовок для всього тексту. То швидко прочитайте увесь текст. Підкреслюючи головні ідеї. А потім сформулюйте свій заголовок, після цього шукайте варіант відповіді у списку.


2 коментарі: