понеділок, 14 березня 2016 р.

Презентація власного досвіду на методичній раді

     Ураховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні після Революції гідності усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції тощо. Як вчителі іноземної мови за мету ми ставимо формування різнобічно розвиненої особистості, її світогляду, почуття патріотизму і національної гідності через певні форми роботи з учнями. 
    Я працюю вчителем англійської мови 26 років. За ці роки я зрозуміла, що вчитель – це людина, яка ніколи не зупиняється на досягнутому, завжди йде у ногу з часом, а інколи й випереджає свій час.  Бо як сказав відомий педагог К.Д.Ушинський «Учитель живе доти, доки вчиться, як тільки він перестає вчитися, в ньому вмирає вчитель».
    Саморозвиток – шлях до пізнання нового, шлях оцінки своїх якостей та вмінь. Тому впродовж останніх 4-х років я працювала над науково-методичною проблемною темою «Засоби підвищення мотивації учнів до вивчення іноземної мови». Проблема є не новою, але досить актуальною, особливо у світлі останніх подій. 
    Випускник повинен бути конкурентоспроможнім, а знання іноземної мови – не фактор загальної освіти, а вимога часу. 
    Сьогодні держава сприяє підвищенню мотивів – рік 2016 оголошено роком англійської мови. В школі учні досягають такого рівня володіння мовою, при якому стає можливим діалог із зарубіжними ровесниками засобами інтернету чи проектної діяльності, в ході яких відбувається самоідентифікація маленького українця. Відбувається формування навичок та умінь школярів розповідати про своїх друзів, рідне місто, село, країну, національні свята, столицю своєї Батьківщини, надавати інформацію про основні пам’ятки культури. Зацікавленість у вивченні іноземної мови як засобу спілкування та прояву власної позиції серед однолітків інших країн – одне з основних завдань вчителя іноземної, а особливо англійської мови.
     Процес навчання повинен відповідати вимогам сучасності, а отже це безперервний процес змін. Ще нещодавно цей процес являв собою оволодіння фактами – знаннями. На сьогоднішній день стратегічною метою розвитку суспільства в 21 столітті стає формування глобального інноваційного суспільства за допомогою розвитку та інтеграції трьох елементів «трикутника знань»: освіти, досліджень та інновацій. Паузи в розвитку як науки, так і освіти, смертельно небезпечні.  Необхідна зміна фокусу суспільства на відтворення освіти і культури. Інвестиції в людину повинні бути на першому місці. І на цьому шляху - «Майбутнє в руках шкільного вчителя» ( Віктор Гюго )
    Учитель в школі вже не є джерелом знань, як це було у минулі століття, а є наставником, гідом, навігатором, вміє провести дітей в світовому потоці інформації: в Інтернеті, на телебаченні, радіо, відео, кіно, газетах, журналах тощо. Учитель не тільки дає уроки, але й повинен дуже серйозно займатися розвиваючою діяльністю з учнями. Тому ми переходимо на особистісно зорієнтоване навчання. Сьогодні золотим правилом освіти є: «Освіченою людиною в інформаційному столітті вважається той, хто розуміє і знає де і як знайти те, що він не знає». 
Розвиток – процес складний, він потребує значних сил. Для учнів – це подвійне навантаження. Тому важливо не перенасичувати навчальний процес нудними фактами та одноманітністю.
Зміст освіти, його рівень, а також методи навчання обумовлені вимогами суспільного розвитку, станом науки, техніки, культури, шкільництва і педагогіки. У школі, в змісті та організації навчання окрім читати, писати, рахувати  важливим є виховання в дусі єдності та поваги, бо у цьому - доля країни. 
Для усунення нудьги та одноманітності у процесі навчання, а також для досягнення своєї основної мети – мотивації учнів до вивчення іноземної мови, я використовую різноманітні форми роботи з учнями, а також на уроках застосовую сучасні педагогічні технології. Серед найбільш поширених: урок-ситуація, урок-презентація, пошуковий урок. Велику увагу приділяю проектній технології, як такій, що дає змогу учням розкритись, вона дозволяє учням висловити свої ідеї в зручній для них формі. Така робота подобається дітям, тому що вона має творчий задум, дозволяє їм вибирати ту форму діяльності, яка їм до душі. Вона об'єднує учнів, так як вони найчастіше працюють групами, допомагаючи один одному у всьому. В процесі роботи школярі навчаються як толерантно поводитись в колективі, поважати один одного і оточуючих, любити рідний край, захоплюватися і цінувати те, що є у нас, наших батьків та предків, а це в наш час найголовніше. Учні роблять дивовижні малюнки по ідіомам, прислів'ям.
Можу сказати, що у роботі разом з учнями ми досягли певних результатів. Так, учні Мирогощанської школи під моїм керівництвом беруть участь у різноманітних конкурсах, іграх, проектах, пов’язаних з англійською мовою. Особливо хотілось би відмітити участь у Всеукраїнських іграх з англійської мови «Пазл» та «Гринвіч». Зокрема у грі «Пазл» у 2013-2014 н.р. взяло участь 20 учнів, серед яких одна дитина досягла Всеукраїнського рівня.  У 2014-2015 н.р. кількість учасників зросла, як і кількість учнів, що досягли Всеукраїнського рівня. Достатньо високі результати й у грі «Гринвіч». Окрім того, наші учні беруть участь у Всеукраїнських олімпіадах з англійської мови.
Дуже важливою є співпраця з колегами. Проблема мотивації стоїть не лише перед вчителями нашого району. Тому спілкуємось з колегами через педагогічну пресу, ділимось власними надбаннями, шукаємо спільного вирішення навчально-виховних проблем. Мої публікації було розміщено у журналі «Англійська мова та література» у травні та вересні 2015 року.
Останнім часом вебінари стали досить поширеною формою співпраці вчителів з різноманітними видавництвами. Зокрема, можу відмітити участь у наступних вебінарах «Літні мовні табори», організованого видавництвом Кембрідж прес, «Викладання англійської мови у 21-му столітті», «Розвиток навичок читання та письма», організованого видавництвом «Лінгвіст». В міжатестаційний період я також брала участь у вебінарах «Teaching for Excellence», «Cambridge University Press», була учасником семінару з всесвітньо відомим автором Гербертом Пухтою «Aiming  high Minds», учасником регіонального семінару освітньо-методичного центру навчальної літератури «Pearson Dinternal», за участь у яких також отримала сертифікати.
Цікавість породжує інтерес до володіння відповідями на питання. Роль вчителя – правильна форма подачі цих відповідей. Я переконана, що англійська мова, як засіб міжнародного спілкування, сприятиме виявленню громадянської позиції кожного учня нашої країни, особливо у світлі сучасних подій та змін. А ми зі своєї сторони робитимемо все, щоб процес пізнання був цікавим, змістовним, щоб нашим учням вистачало мотивів не лише до вивчення іноземної мови, але й прояву учасниками навчально-виховного процесу діяльнісного патріотизму, толерантності, усвідомленого розуміння та поваги до інших національних культур, до іншого способу мислення. 





















Немає коментарів:

Дописати коментар